Kisah 20 May

Macam niy, budak2 niy kate, pukul 5 keluar result MARA. Yang aku p wat IQ Test hari tu. Dayah datang rumah, nak wat PTPTN dye. Then, da pukul 5.30 baru aku teringat pasal MARA tu. Aku bukak la web page dye. Try2 bukak, refresh banyak kali, xboleh jugak. Fed up aku. Dayah ajak keluar. Kiteowg pergi la menggile kat pantai. Kali niy, g 1 motor jer. Cam orang gile betul2 ku kabo ko! Tergelak2 cam ponti, sampai semue orang pandang. Haha..kesah pulak aku!

Then, da penat, balik rumah, lepak2, tengok tv dulu, makan, mandi, sapu rumah yang da berhabuk beberape hari *anak dara pemalas la katekan* then, baru bukak laptop. Bukak2 jer, nampak status Mader, dye dapat MARA. Tercapai gark harapan dark tu. Yela, budak pandai. Tapi, dye in dilemma. Based on komen2 yang ade kat status dye tu ar. Sama ade MARA or UNITEN. Pape jer la Mader, asalkan kau belajar n capai ape yang kau nak tu. Aku sentiase doakan kejayaan kau :) Sambil bace2 komen tu, dye ade bagi link. Aku klik ar terus, xsabar nak tau dapat ke x. ^_^

Wah3x!! senyum xhenti2 aku. Kenape kau tanye? Niy ha...

Hee~ terlintas balik ape yang aku cakap kat Dayah petang tadi,

'aku xkisah pown dapat ke x, tapi aku nak tau jugak. law dapat, budak pandai ar aku niy'
       *masuk bakul angkat sendiri beb!

Mak datang ke depan, aku tunjuk ar result tu. 

'tu la, xsabar2 lagi'

Mak aku cakap cam tu sebab pagi tadi aku da g BSN, bayar yuran matrik. Aku xterfikir nak tunggu result MARA niy, sebab aku tak expect yang aku akan dapat. Hmm.. xpe la. Nak wat cane. Agy 1, aku baru perasan ape yang aku tampal kat dinding hari tu....

So, memang aku akan ke matrik, setelah :
  1. Kolej Yayasan Cheras (full scholar, aku reject)
  2. KUIS (aku reject)
  3. NMIT (excited da niy, nak pergi. at last, reject jugak)
  4. UNIKL (interview aku xg, sbb clash nan lesen)
  5. Tunas Potensi (apply, xdapat)
  6. IPG (apply, xdapat jugak)
  7. Kolej Nursing (aku reject)
  8. UPU- UNIMAS (aku xtekan agy button sahkan tu, reject jugak la kowt)
  9. MARA (terpakse lepaskan)
Tak pe la, aku g matrik. Bagi budak2 lain isi kekosongan yang aku da tinggalkan tu. In Sya Allah, kalau ade rezeki aku, Allah akan bagi. Just wait n see.

matrik masuk 27 niy, baru 30% preparation. 
sebelum sabtu da kene siap pack semue. 
sebab.....
sabtu nak balik kampung... yey!!!

:D

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...