apa da jadi??

hmm?? apa da jadi... ak on9 at fb td,, rata2 semua calon SPM next year post status yg dyeowg :
...xstudy langsung..
...da lupe apa yg cikgu ajar...
...xready agy nak masok taon baru niyh..
n macam2 agy.. aku??? semua tu ad, same jerk dengan dyeowg, tp aku xnak ambik port sangat coz ak nak tumpukan kat kerja sekolah ak yg entah bila nak siap.. penat aku wat, tp cam xabez2.. sebabnye?? cikgu bagi kerja banyak sangat la.. aku slaloo engatkan diri aku, cikgu bg semua niyh sebab nak tengok aku berjaya..n aku pown nak berjaya gark, so, xley nak mengeloh, wat jerk...:)

"Ilmu harus dicari kerana ia tidak akan menemukanmu.Ilmu harus didatangi karena ia tidak akan mendatangimu. Ilmu harus di usahakan kerana ia tidak akan menghampirimu bila engkau terus berpangku tangan. Sampai bila engkau terus berendam dalam kebodohan."


aku terjumpe ayat niyh td.. ada la bg sikit motivasi kat ak.. then, aku terpikir, xsalah law aku kongsi nan korang... bile da bace ayat tu, jangan ar kite dok diam jerk agy,, wat sesuatu tok dapat arn apa yg kite semua nak.. sape2 yg rase dye da xd harapan tu, jangan putus asa, Insya-Allah ada peluang agy... pe kate ikowt care niyh...


7 cara untuk membangkitkan semangat



1. Pilihlah salah satu kata-kata bijak yang dapat mempengaruhi semangat dan motivasi anda. Ini boleh didapati di mana-mana sahaja, boleh jd dr orang terdekat atau malah dr orang2 yang selama ini anda sangka tak ada
2. Berusahalah bertemu dan bergaul dengan orang-orang yang memiliki semangat positif. Hindari lingkungan yang cenderung mempengarungi menurunnya semangat anda atau mempengaruhi kebosanan anda.
3. Hapuslah kata-kata “tidak dapat,”, “tidak bisa”, “malas”, “tidak bersemangat” atau kata-kata lain yang senada dari pikiran anda.
4. Mulailah hari dengan bersikap positif, Keep Smilling. Senyum di pagi hari akan membantu menjaga hari anda.
5. Carilah suatu kesempatan untuk  berbagi dan memberi kepada orang lain dengan tulus dan ikhlas. Apapun dan sekecil apapun pemberianmu, asal ikhlas pasti akan membahagiakan penerimanya. Dan membuat kita merasa diperlukan.
6. Fahami kehendak hati atau tujuan yang ingin anda raih dalam kehidupan. Kemudian lakukan sesuai dengan kehendak hati anda. Just be your self, beb.
7. Bersyukurlah kepada Tuhan YME atas limpahan rahmat dan berkah yang sudah anda terima sampai detik ini. Ini paling penting.

have fun study!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...