risau!!

hye3x... aku terjage dr lena.. dr ptg smpai ke tga mlm, ak tdo (pengsan)...xd sape pown kejotkan aku.. ak pown naik pelik, sebab owg yg slaloo kcu aku time tdo, xd... xd 1 mcg pown dr dye sejak ak t'lelap.. sampai skunk niyh, still xd 1 mcg pown yg msok.. dye off arn fon... paz solat td ak da pk bukan2 da.. ya Allah, harap2 la xd ape2 yg burok terjadi kat dye...amiin... hmm,, d sbbkan terlalu risau psl dye, yg ak rncg td, smue xmnjdi...mood aku nak wt hw pown da ilang da... :(
hurm...



" Bila kita tidak mempunyai sesuatu berfaedah untuk difikirkan, minda kita akan sibuk memikirkan apa yang akan terjadi walaupun ia tahu yang ia tidak tahu apa yang bakal terjadi. Apa yang dibayangkan oleh minda, akan merungsingkan kita. Tenaga yang digunakan untuk risau sama banyaknya dengan tenaga untuk berfikir perkara berfaedah - yang mana satu patut dipilih? Terdapat perbezaan ketara antara risau dan peduli. Mereka yang risau nampak masalah, mereka yang peduli nampak jalan penyelesaian.
Memandangkan kita tidak tahu apa yang bakal berlaku selepas saat ni, apa yang akan berlaku esok dan seterusnya – nikmatilah kehidupan kita di saat ini, bergembiralah dengan apa yang kita ada sekarang – mulai kehidupan."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...