watak dalam hidop aku...

assalamualaikum...
ataz permintaan (ade ker?) lol...ad la sorang.. aku kene la crite psl watak2 yang ade lam hidup aku niyh...


aku kenal dyeowg ble da msok alam skola menengah..biase la, mule2 knl mmg xrpt coz kteowg semue dr skola yg berbeze (skola rendah).. form 1 ak rapat nan sowg niyh yg pd awal'e dye musuh ak...haha...budak2 gado sebab laki..tapi jp jerk.. bulan brape nta, kteowg da jd cam kembar..smpai owg2 niyh pk len..naek form 2, kteowg da jrg lepak same sbb claz len2, pdhl sblh jerk kowt...ckgu slaloo masok dlm claz, so ak xley ar nak g claz sblh.. pertengahan tahon jugak, ak start rapat nan due makhluk Allah yg gile2 niyh... persahabatan yg renggang kembali kukuh ble kteowg smue 1 claz ble da nek form 3.. rpt nan agy sowg, sebab prangai dye pown lbey kurang same jerk nan kteowg... 1 ary tu, xtw cm ner, ttbe jerk, CHEEKY di isyhtiharkan jd name group kteowg.. sbb pe? sbb pdn nan kteowg yg nakal niyh...hehe...hmm...dr td ak asyk cite jerk, xsebot pown name dyeowg arn? so,, mari kite berkenalan...


nick name : dayah
d.o.b : 21 june

ha,,niyh la bezfren ak smpai skunk.. coz kteowg same2 kne msok ostel, ble blek, mzty hang out sme2..byk rhsie ak dye pgg n ak pown ad pgg rhsie dye gark..jgn brani2 nak tye pe rhsie tu ek??! amaran keras niyh...aku paling xley ble denga dye gelak,mzty ak nak t'gelak skali..sebab bez ar...haha... da name pown sehaty sejiwe, mzty ar law sowg glk, agy sowg pown gelak gark arn? :) 

nick name : izma
d.o.b : 8 aug

niyh plak, izma..slaloo gark lepak nan aku n daya... m'habiskan mase2 lpg nan dyeowg mmg bez.. smpai nak pecah perot pown bley gark,, coz ad jerk bhn lwk'e... izma stay agy at SAMJ (skola lame ak nan daya) nan 2 agy bezfren aku, yg at bawa niyh...

nick name : ina
d.o.b : 5 june

niyh la kembar aku time form 1 tu... smpai skunk, ble jmpe mzty nak acting cam kembar agy...hehe... name'e ina, tapi aku xtw nape skunk aku agy suke pggil dye cik ina (anak buah dye pggl tu)....ak da t'ikowt2 da..haha... xb'mkne da tue tau? tgk tu, cute agy... haha... 

nick name : lila
d.o.b : 27 june

khalila......da jarang jumpe dye skunk niyh... tau psl dye at fb jerk.. at uma dye la kteowg slaloo lepak paz balik skola..ary jumaat jerk...taon lpz tau? taon niyh xd da, ak la...yg len ak xtw... 

tu jerk la serbe sdikit psl bezfrenz ak niyh,, nak tau mcm2, tye ak sndri...doa kan hubungan kteowg kekal smpai ke akhir hayat.. okeyh... hmm...ad agy sowg watak lam idop aku..yg paling penting n bermakne lam idop ak slaen drpd family ak...mcm2 dye da wat ntok bg aku epi idop nan dye... 

   
nick name : shah
d.o.b : 19 dis

hmm...dye niyh... caring, pndai jge aty orang n suke perasan...haha (jht'e aku ckp dye cm tu),, tp dye slaloo perasan nan ak jerk la,, ngn owg len xtw ar plak... senang bergaul nan owg, buktinye? yg ak tgk nan mate kple ak sndri la,, first time jmpe member CHEEKY, dye da ley borak2 da nan dyeowg, siap b'gelak ktwe.. ade jerk bende nak d boraknye..mmg xborink la law dok nan dye niyh... ha,, lpe...arn ak tliz at atz tu nick name dye 'shah' arn? tp, aku lagy suke pggil dye ariel.. knpe? sbb aku suke la, dye pown xmara ak pggl dye tu.. n agy 1 sbb, ak xnk la sme nan owg len..rmai sgt pggl dye shah, xsala arn ak nak jd len dr org len.. ariel ad byk klebihn n klmhn... biase la tu,, manusie, mane ade yg perfect...tol x? what eve it is,, ak ttp trime dye..

this 4 today....

"Sahabat sejati adalah individu yang selalu menjadi mata untuk menyatakan kesalahan kita. Menjadi telinga untuk mendengar cerita kita. Menjadi mulut untuk memberi kata semangat kepada kita. Menjadi tangan untuk memimpin tangan kita saat kita kabur untuk berada di atas landasan yang benar. Menjadi kaki untuk sama sama melangkah di kala kita memerlukan peneman."

n this...

Orang yang rugi ialah orang yang tidak memperoleh sahabat…
dan yang paling rugi ialah yang ditinggalkan oleh sahabat
Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul daripada percintaan
Tanpa persahabatan, percintaan akan berakhir
Tetapi tanpa percintaan, sahabat boleh kekal
Oleh itu, hargailah persahabatan yang terjalin


n also this..

A bond of love,
A medal of trust.
A shoulder in sadness,
A hand in darkness.
A special relation to hold,
An ear where secrets can be told.
An appreciator for encouragement,
Something that doesn’t cost.
A jewel never to be lost.
It is the magic called
F R I E N D



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...